Ny vecka..

Skulle nog inte "skrytit" så mycket om hur duktig Wille är på att ta tabletten. Imorse gick det drygt en halv liter vatten och det tog 20 minuter innan han fick ner den. Samma var det nu efter skolan. Nu vill tabletten bara fastna i gommen hela tiden!! :)

Men som tur är så bråkar han inte. Han kämpar på tills tabletten är svald!!

Nu när det är så många som haft halsfluss, borde dom inte skicka en sköterska till skolan och kolla både vuxna o barn där. Kanske oxå alla familjemedlemmar.
Fast denna epidemi är inte tydligen stor bara här i Karungi. Tydligen är hela kommunen drabbad.

Wille hade inte speciellt ont i halsen, mest var det för att han var så svullen som vi for och tog halsprov. Men han hade halsfluss ändå.

Nåja, det är kanske som så att halsfluss inte är nog allvarligt för att ta masshalsprov!!


Ny vecka och nya tag!! Jag hade ju tänkt köra stenhårt med att räkna points och börja promenera. Men som det känns nu så börjar jag en annan dag!! :)
Ingen inspiration alls.

Wille har åkt till Tossa o hälsar på och leker med Anton. Storgrabbarna tittar på "garageprogram" på Discovery. Och jag funderar på att lägga mig i soffan en stund. Fast jag borde inte lägga mig där. Jag har sovit så dåligt flera nätter och skulle behöva vara dödstrött ikväll för att kanske sova bra i natt!! Men vad ska man göra n'r doffan lockar!! =0

Hoppas ni är piggare än vad jag är. Ha en fortsatt bra måndag!!!

Kommentarer
Postat av: Anki

Är det inte snart full måne??? Tyckte jag såg den nån kväll och den var ganska stor eller så drömde jag. Tänkte på dina sömnproblem=)

2008-02-18 @ 17:45:36
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Maria

Jag ska skicka dig ett mail :) kolla på en stund!

2008-02-18 @ 18:19:03
URL: http://mimmimaria.blogg.se
Postat av: Nina

Jag har funderat på samma sak om det där med mass-halsprov...och har frågat om det. men det finns inte resurser för sådant.

2008-02-18 @ 19:51:10
Postat av: Mia

Du hittar nog energin snart, de är ju måndag o man är lite trött o sliten. Hoppas veckan blir bättre. Kram

2008-02-18 @ 20:56:13
URL: http://www.marwels.se
Postat av: Ulle

Är oxå såå trött...

2008-02-18 @ 22:03:26
Postat av: Majsan

Ringde skolsköterskan o frågade om de inte kunde fixa halsprov på alla i skolan men det gick inte för sig sa hon o doktor Kivelä, han sa att man måste åka till VC o ta snabbprover!!!!!
Har iallafall försökt.....

2008-02-19 @ 07:28:31
Postat av: Kajsa

Minns då ett år när det togs prover på alla på skolan! Skall i dag och få två halsar kollade!

2008-02-19 @ 07:52:46
Postat av: Catharina

Visst är det skönt att kunna tänka, jag gör det en annan dag

2008-02-19 @ 09:32:22
Postat av: Katja

Ida har fått ont ihalsen, kanske måste in till VC med henne och ta prov.

2008-02-19 @ 12:54:28
Postat av: Lí

Usch vad jag hatar halsfluss. Jag är en sån där som åker på det om och om och om igen.Det är verkligen min stora mardröm.För några år sedan var jag i en av mina berömda perioder då jag fick halsfluss om och om igen och då ordnade min mor så hela klassen fick ta halsprov! Väldigt populärt bland mina kompisar..Eller så inte. Men det var iallafall värt det, det visade sig att typ halva klassen hade det. =) och jag menar, det smittas så lätt och då blir det kvar i månader!!Usch för halsfluss.

2008-02-19 @ 16:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker