Tagen!

Jag är utmanad av Kajsa!
Regler: Varje spelare börjar med att skriva 6 egendomliga/underliga
saker i sin blogg samt anger reglerna för spelet.
Till slut väljer bloggaren 6 nya bloggare och gör en lista på deras namn.
Efter att det är gjort skriver hon/han en kommentar i deras bloggar
för att dom skall veta att de blivit "tagna" och att de ska läsa
ens blogg för mer info.

1. Jag KAN darra på tungan...har endast stött på en till som kan darra på tungan!! Känner mig ganska unik!!

2. Jag har en kronisk genetisk sjukdom på synnerven, men som de inte har något namn till. Så jag kallar den för Huhtas syndrom!!!

3. Jag är fortfarande pisst på min lärare som jag hade i årskurs 4. Jag var en ganska duktig skidåkare när jag var liten, läraren tjatade alltid om att ta långa stavtag när man åker. På kommunmästerskapet åkte jag som en raket....kände verkligen att jag skulle vinna, men pga långa stavtag fastnade staven i skidan. Var tvungen att ta av skidan, lirka loss staven o på med skidan igen. Men trots detta kom jag på fjärde plats. Jag hade ju vunnit om det inte var för dessa låååånga stavtag!!

4. Vi har en hund som kan "hacka" tänder. När hon är riktigt ivrig så skallrar tänder på henne....låster ganska lustigt!

5. När vi var små och morsan blev förbannad på oss så bad hon oss alltid att dra till "Hornaantuutti". Och då frågade vi alltid vars det ligger!!! :-D

6. En anna gång när morsan skulle skälla ut mig, på den tiden var det aktuellt med lösgaddar, så var hon så arg så tänder flög ut från käften när hon skällde på mig!!

Jag tar!! Mommo, Nina, Eira, Aegnes, Majsan & Lotta!!

Kommentarer
Postat av: Sussi

Hahaha, kan tänka mig när tänderna flög :D!!
Ja - vart ligger d där Hornaantuutti???

;)
Kram på dig!!

2007-03-07 @ 14:43:20
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Ulle

Undrar oxå var det liger. Dags att uppgradera kartorna kring Karungitakten?

2007-03-07 @ 15:55:00
Postat av: Kajsa

hahaha! Det var verkligen kul med löständerna! Nästa gång får du och Ella visa era färdigheter...

2007-03-07 @ 17:00:45
Postat av: irene

JÄVLA ONGEN!!!!!!!!!!!!!!!

2007-03-07 @ 17:42:08
Postat av: morsan

JÄVLA ONGE!

2007-03-07 @ 17:43:17
Postat av: Nina

Ja dessa mammor !!!

en gång i Kukkola en sommar i ungdomens dagar så sprang jag ut från huset och morsan efter...men hon hann inte ikapp mig...tydligen hade jag retat upp henne rejält ;)

2007-03-08 @ 08:11:27
Postat av: Anki

Ja du är den enda jag vet som kan darra på tungan. Kanske nåt för Guiness Rekordbok???

2007-03-08 @ 08:18:33
URL: http://anki.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker