Datorkrasch och dyr mjölk!!

Snart blir vi utan dator i ett par dagar. Jag fick problem med datorn efter att zoom programmet installerades, eller jag trodde att det berodde på det. Datorn hängde sig hela tiden. Så jag satt hela förra helgen och försökte lösa problemet. I den vevan körde jag en scanning med virusprogrammet och den hittade ett hot som den rekommenderade att jag skulle ta bort. Nå...vad händer!! Jo, jag kan inte starta windows efter det.

Ringde Dell Supporten, som jag måste säga är en fruktansvärd bra support. Killen hjälpte mig att köra en check av datorn, och den larmade på hårddisken. Körde igång en reparation, som tog nästan 8 timmar, men efter det kunde jag starta windows. Men som det ser ut så håller hårddisken på att krascha.

Dom ska skicka en ny hårddisk till oss under nästa vecka, så vi får byta ut den.
Min dator är en s k hem-pc, och avtalet går ut i november. Det senaste halvåret har datorn varit in på reparation, DVD brännaren är utbytt och nu blir hårddisken utbytt. Ganska bra att ha en fräsch dator när man ev. ska köpa ut den!! :D



Nästa vecka börjar Wille och Janne semestern. Jag jobbar ännu 2 veckor till!!!

Förresten!! Vet ni någon som åker från Karungi och in till stan och börjar jobba 07,00 eller 07,30??
Jag kan givetvis ta 07,30 bussen...men hinner inte med 12,00 bussen hem eftersom jag slutar då kl 12,00. Måste då vämta på 13,45 bussen. Missar ju flera timmar på badstranden!! HAHA HA HA!!
Nåja, det löser sig säkert!!



Men vilka härliga dagar det har varit. Idag hann vi iväg till Mattistrand. Hade tänkt bada, men det var så friska vindar så jag hade ingen svettbombs känsla och behov av ett kallt dopp!! Får se, kanske imorrn!!

Igår var vi på kvällsdopp med Kajsa, Kasper o Lydia. Eller ungarna tog ett kvällsdopp. Efter det hakade jag med Kajsa, Joannah, Algot o Lydia in till stan o handla "lite". Var och storhandlade tidigare i veckan och behövde bara komplettera med lite mjölk och ost!! Men FAN vad mjölken är dyr på ICA Maxi!!
Några liter mjölk och en ost gick på över 900 spänn!!! Är dessa priser pga IKEA effekten....eller VA??? :D

Nåja, nu ska jag ta och sörpla i mig en kopp kaffe!!

Ha det så gott!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Fan vad synd nicke börjar semestern i morgon annars hade du ju kunnat åka med han

2007-07-05 @ 20:16:13
Postat av: Lena Pesula

Hejsan hejsan. Vad skönt att få datorn fixad. Hoppas du nu bloggar lite mer ;-) Har saknat dig nu när jag blivit bloggare med.
Krameli kram Lena

2007-07-05 @ 21:55:46
Postat av: Ulle

Skönt att få byta ut dataprylar innan man äger den.
Njuter bara av solen nu för tiden!

2007-07-05 @ 22:11:13
URL: http://ulljo.webblogg.se
Postat av: kajsa

Min mjölkkomplettering gick på nästan 700...hehehe...men även om mjölken är dyr så behöver vi ju den eller hur!!!! Har vart på sandbankarna i dag....skönt....

2007-07-05 @ 23:38:13
Postat av: Anki

Mjölken är så dyr, jag vet=)
Bönderna ska ju oxå leva.........hahaha

2007-07-06 @ 08:47:03
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Ulle

Slog mig just vilken himla tur att jag bor i Kalix. Mjölken är inte riktigt sååå dyr här ;o)

2007-07-06 @ 12:22:46
URL: http://ulljo.webblogg.se
Postat av: Nina

Gubben har semester, annars brukar han åka in på morgonen.
Vilken dyr mjölk *ler*.....

2007-07-06 @ 13:03:43
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: elli

Säjer bara en sak. BYt affär!!! Mjölken är kanskebilligare på en annan...

2007-07-06 @ 14:27:14
URL: http://kajsa.webblogg.se
Postat av: joannah

hoppas du hittar nån att åka med, det är faktiskt LÄNGE att vänta på bussen!

2007-07-06 @ 17:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker