Måndag!

Fy vad jag sov dåligt förra natten. Livrädd över att man skulle försova sig. Men icket..."vaknade" 5 minuter innan klockan ringde. Hoppade in i duschen och väckte Mattias. Inga problem för honom att stiga upp....fast det blev nog inte många timmars sömn för honom. Han har ju vänt på dygnet och det är ingen idé att försöka få honom att börja vänja sig några dagar i förväg. På ett par dagar är han inne i rutinen igen.

William var seeeg imorse. Jag talade om för honom igår kväll att han får sova lite längre nu på mornarna....ända till halv sju!! :)
Så när jag väckte honom drog han täcket över huvudet och bad mig väcka honom 10 minuter innan han skulle till skolan!! :D

Följde med Wille till skolan och hann vara med en stund innan bussen gick.

Arbetet då! Ingen större panik där. Tjejerna har hållt undan så det var bara att hoppa in och börja joppa som vanligt! Allt som vanligt där....efter 1 timme kändes som att man inte haft semester överhuvudtaget.

Efter skolan har Janne hämtat Wille ut till holmen för lite sjöfågeljakt. Wille hade bråttom hem när jag hämtade honom från frillo. På med kamouflage kläderna och så bar det iväg!!

Jag håller på med att göra en älgköttsgryta så de har något varmt och gott när de kommer hem!!! "Skit"...sitter här o skriver i all sköns lugn o ro....risvattnet kokar för fullt!!
Såja...nu är maten snart klar. Jättehungrig är jag. Med mina nya arbetstider blir det ingen lunch....kan inte börja äta lunch när jag är hemma vid 14,30 tiden. Ska bli så gott att få äta nuuuu!!!

Ha en god kväll!

Kommentarer
Postat av: joannah

jag har åxå gjort älgköttsgryta med ris till middag idag =)

2007-08-20 @ 19:32:35
Postat av: morsan

kan du inte ha, STÅNDE LUNCH?

2007-08-20 @ 20:04:24
Postat av: Nina

Smaskig middag. Hoppas det gick bra för Wille på jakten

2007-08-20 @ 20:21:48
Postat av: Emma

Vad roligt för wille att få gå på jakt :-)

2007-08-20 @ 20:41:11
Postat av: eira

Åh det lät gott m älgköttsgryta!!!!

2007-08-20 @ 20:46:21
Postat av: catharina

Ja det är lite kämpigt att komma upp ur sängen, även om man inte varit ledig, nu när barnen åxå skall iväg...

2007-08-20 @ 22:03:05
Postat av: Kajsa

Janne berättade om Willes fiskeäventyr...I morrn blir det jaktäventyr...hihihi...vad dom är roliga våra ungar! Här var det lite segt på morgonen men faktiskt tidigt i säng...

2007-08-20 @ 22:51:35
Postat av: Anki

Har han redan börjat dra sig på morronen? Väck mig 10 minuter före skolan börjar........haha
Fick Wille nån ända? På jakten alltså.

2007-08-21 @ 08:03:04
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Ulle

känner igen mig natten före. Brukar knappt få mig en blund, ligger och vrider och vänder på mig och när klockan ringer känns det som om man precis somnat.

2007-08-21 @ 11:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker