Jag blev lurad.........................!!!

Varje söndag tar jag ridlektioner, och givetvis var det dags för detta idag oxå!

Ska kanske börja med att berätta att tidigare i veckan pratade jag med Lena H. Hon tyckte att jag skulle ställa upp och rida inför instruktör denna lördag. Lena hade av nån anledning inte möjlighet till det. Det är en tjej nånstans från Morjärvs trakten som håller på med Western ridning, har nån liten ranch av nåt slag. Hon åker bl a runt och håller i kurser, och brukar då vara till Beppo. Då kommer det en del dit med sina hästar och rider inför henne.

Som tur var, tyckte jag, så väntades ju främmande på lördag och då slapp jag ju detta!!

Men tji fick jag. Det var för kallt på lördagen. Så idag när jag kom dit så var hon ju där. Jag skulle rida inför instruktör! Usch vad nervös jag blev. Ingen hade ju sagt nåt om detta till mig!
Men det gick förvånadsvärt bra! Det var jag, Beppo och Sanna som red samtidigt. Jag och Lena delade på tiden. Så jag red första halvtimmen! Fy, så roligt det var. Jag vet inte hur jag gjorde, men jag lyckades göra allt som hon sa att vi skulle göra. Det gällde att styra hästen med kroppen istället för att dra i tyglarna, som jag annars är vääääldigt duktig på. Man ska ju inte dra i tyglarna, men jag tycker det är mycket lättare!! :-D

Nå, färdig pratat om hästar!

Helgen har annars varit väldigt lugn och skön. Hade främmande igår, och jag var så duktig (tycker jag). Kunde låta bli både kladdkaka och glasstårta och annat gott!
Nog för att lilla djävulen kom på kvällen och satte sig på min axel och sa att det skulle minsann skulle vara gott med kladdkaka och vispgrädde. Men efter lite stöd från min points kompis så lyckades jag vinna över elakingen. Jag åt en morot istället!!!

Ha en fortsatt trevlig söndag!!!!


Kommentarer
Postat av: Anki

Lite kladdkaka o grädde kan ju inte skada eller??

2006-02-19 @ 15:05:13
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: aegnes

håller med anki! jag har haft tankarna på kladdkaka i helgen! vilket sammanträffande

2006-02-19 @ 16:22:53
Postat av: kajsa

Jag tycker att du verkligen är strong!!! Som stod emot kladdkakan...har själv sett den...ojojoj...fast du hade nog tjänat in det efter din ridlektion!

2006-02-19 @ 20:40:12
Postat av: eira

Kladdkaka??? Farliga grejer.... men starkt o stå emot det!

2006-02-19 @ 21:09:05
Postat av: Nina

På lördag hade vi ockaå kladdkaka här hemma vispad grädde....och det kunde INTE jag stå emot.

2006-02-20 @ 08:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker