Söndag!

Ja, då var det söndag....IGEN!! Fast imorgon behöver jag inte fara o jobba. Vi ska till Luleå....Wille ska till Ögonmottagningen o kolla synen. Bara vanlig kontroll.

Moffa har oxå tagit ledigt från jobbet, så mommo o moffa följer oxå med. Efter Sunderbyn blir det till att shoppa lite. Fast det är en dålig tid att fara....så här bara några dagar innan löning! Det fins inga "många pengar" att handla för....men man får väl titta o åka sen när man har pengar!

Denna helg har gått i "ättikans" tecken. Janne fick för sig i fredags att han ska ta bort oljetanken från källaren. Och givetvis "råkade" han drälla diesel när han tömde det sista ur tanken. Så ni kan ju tänka er hur det luktade i detta hus.......man blev lite småhög av ångorna!!!

Men så kom ju Anki på att man brukar ta bort dålig lukt med ättika. Så nu finns det små tallrikar med ättika lite här och var i huset, OCH i källaren!! Så nu luktar det.....JA...ni kan tänka er, Ättika blandat med diesel + tvätt medel. Jag har ju inte kunnat hänga tvätten i källaren.....så den hänger förtillfället i vardagsrummet! Så det finns en svag doft av tvätt medel blandat i detta!! :-)

Idag har jag oxå varit på ridlektionen. Det var jättekul. Man börjar komma över rädslan, det är inte lika läskigt nå mer. Efter lektionen stannade jag och dfrack en kopp kaffe hos Hillevi o Beppo. Det var riktigt trevlig med en pratstund!

JO, förresten!!! Ella höll på att bli påkörd av en bil igår kväll! Erland R gick förbi med Gråhundarna, och helt plötsligt fick Ella för sig att hon skulle springa efter dom (det är länge sen hon gjorde på detta viset). Och när hon rusade iväg så såg jag en bil komma med en väldig fart norr ifrån. Ella höll sig på sidan, men när bilen var riktigt nära rusade hon över vägen!! Helt otroligt att bilen såg henne, den var tvungen att tvärnita. Det var såååå nära att det tog i Ella! (j..la hund). Och givetvis när bilen stannade så måste man ju skälla som en tok (det kan ju vara en skurk som stannade), precis som hon gör när det kommer en bil på gården!! Förgrömmade onge/hund!!!

Nä, nu gnälls det här brevid!!!! Måste gå!

Kommentarer
Postat av: agnes

ja dettta med att fara till luleå i slutet av lönen ja. det är INTE roligt. jag var ju i fredags. men jag handlade ändå. jag slösade hela 45(!) kronor, förutom att jag köpte mat förstås. fast näör jag har vart till tandregleringen i luleå med döttrarna har jag alltid bett dom i receptionen att ge tid direkt efter lönedag. och dom har vart alldeles underbart tillmötesgående. nåt att tänka på för alla som jobbar inom sjukvården när dom ger tider till "byfolk".
ska skriva på egen blogg nu och sen ta en tur under täcket. ska upp kl 5 imorrn.

2005-11-20 @ 21:21:14
Postat av: Anki

Köpte du nåt?
Hjälpte det med ättika?
Gamla huskurer.. De kanske inte hade diesel på den gamla goda tiden.

2005-11-21 @ 20:02:20
Postat av: kajsa

Fy så hemskt med ättiksstanken i ditt hus!!! Den värsta lukt som finns tätt efterföljd av ketchup!!!Kommer inte till dej förrän det luktar hederlig disel i gen...
Usch vad rädd du måste ha blivit när hunden for över vägen!

2005-11-22 @ 09:51:57
URL: http://kajsa.webblogg.se
Postat av: kajsa

Var är du? ho ho!!!kan inte se nåt nyttbloggande och du vet ju hur nyfiken vi är på eran Luleå resa.....

2005-11-23 @ 08:12:08
URL: http://kajsa.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker