Nöjd!

Årets semester gick ju mest i regnets tecken, eller när de väl var strålande solsken så låg vi på stranden. Under semestern har jag några standard projekt, såsom tvätta alla täcken, kuddar, bäddmadrasser m.m. Brukar passa på när man kan hänga ut o torka. Men denna sommar hann jag inte göra det. Så igår kväll bestämde jag mig att jag måste vakna tidigt så jag hinner tvätta bäddmadrasserna så de i sin tur hinner torka innan kvällen.

Gissa om jag sovit dåligt i natt. Jag har bara drömt om dessa jäkla madrasser. Så klockan sju vaknade jag med ett ryck, precis som när man försovit sig. Snacka om skönhetssömn....NOT!!

Nåja, nu är iaf madrasserna snart torra! :)

Men nu är jag så nöjd. Putsat fönstrerna i hall, vardagsrum o sovrum. Dammtorkat och vaskat av golven. Så nu är det sååå fint, tycker jag iaf. Det är i det läget när man tycker att det är så rent o städat så man plockar minsta lilla smula från golvet. Går omkring och plockar o torkar så det absolut inte blir stökigt eller skitigt!!

MEN!!! Hur länge varar detta, skulle tro att imorrn eftermiddag är det kaos igen!! Kan vara redan ikväll, om jag tappar lusten att plocka o torka! :D


Sen är det ju det där med främmande. När man har så här fint...enligt mitt tycke. Då kommer det aldrig nån o hälsar på. Men när det är värsta kaoset, skitigt o jävligt. Då minsann, då vankas besök!! Det är konstigt det där. Är det så hos Er oxå???

Idag har jag iaf gjort ett försök att få hit min syster. Få se om hon orkar dra sig upp från medvetslösheten på soffan!! :D

Nä, nu är det risk för kaos....ska gå o plocka o torka!! Hahahaha!!!

Ha en go kväll!!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Du har ALDRIG haft stökigt eller skitigt när jag har vart där och då drar jag den slutsatsen att du ALLTID städar....

2007-09-23 @ 18:27:53
Postat av: Lena Pesula

:-) Har just dammsugit klart och jag är på killarna hela tiden. Ta upp efter dig osv...tjat, tjat och åter tjat.
Men precis som du säger så tar det inte länge förrän det är kaos igen. Tycker man plockar dagarna i ett efter barnen.
Det närmar sig :-) Har tagit ledigt så jag kan guida runt er på stan. Ni har ju 2 hela dagar här. Fan, vad jag längtar.
Kram Lena

2007-09-23 @ 19:35:31
Postat av: elli

Borde städa idag men vi har vart i skogen och grilla korv med Täikkös, det var mycket kuligare!

2007-09-23 @ 20:30:03
Postat av: Ulle

Här har jag just dammsugit & vaskat av golven. Även toan fick sig en omgång.
Tyvärr har jag ingen att skylla på när högarna växer och hotar att anfalla. Skulle vara skönt att ha någon att skylla på...

2007-09-23 @ 21:10:57
Postat av: Vivi

Flitig du är. Här ser det ständigt ut som en rövarkula, även 3tim efter städning så de är ingen ide....
Sängen nedanför är jätte jättefin!! Emil ska vinka hej då åt sin spjälsäng....har du kvar den? Vad ska du ha för den?? Tjingeling från skogen

2007-09-24 @ 12:17:52
URL: http://vivis.blogg.se
Postat av: Ulle

Sussi kommer till mig på söndag. Prata med henne ang skjuts.

2007-09-24 @ 12:47:15
Postat av: Katja

Det är sant att man inte får njuta av renligheten så länge.

2007-09-24 @ 14:02:04
Postat av: elli

Kramis!

2007-09-24 @ 18:15:14
Postat av: Anki

Jag har kommit fram till att det är ingen idé o städa=)
Och främmande kommer alltid när det är som mest kaos.

2007-09-24 @ 19:21:21
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Nina

Känner igen det där om att folk kommer när det är som mest kaos i huset....varför är det så ???!!!

2007-09-24 @ 20:57:11
Postat av: Kerstin

Det är alltid roligt när man har städat och man får sitta och njuta av den rena doften, Fast det brukar ju inte hållas så länge för det är ju inte alla som ser att man städat,så allt faller som vanligt lite här och där.

2007-09-25 @ 08:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker