Måndag...

Kominte på¨nån bättre rubrik!

Vet egentligen inte heller vad jag ska skriva om. Måndagen lider mot sitt slut, senare delen av veckan närmar sig.

Men nog borde vi väl börja fålite värme....nu är jag less på att frysa. Fast idag blev det lite varmare påeftermiddan. Men sol o värme längtar jag efter iaf!!
På sätt o vis är det bra med kylan. All pollen dröjer så Wille har än så länge inga större problem. Fast den perioden ska han ju genomgå iaf!!

Ikväll är det ju Dog Whisperer på TV4+, men det är ju hockey på TV:n...så jag missar det! Men jag har suttit nu flera kvällar o tittat på det via datorn. Jag har hakat upp mig på det programmet, är så himlafascinerad av hur lätt man egentligen kan få hyfs på en hund.
Jag måste ju erkänna att jag testat en del tricks på rackihurtamus Ella....och det funkar....iaf här hemma i den vanliga hemmiljön! :-)

Igår var Ella invalid. Bästa älsklingen Rasken var över o lekte en stund. Vet inte vad som hände, men deras lekar är ganska vilda...mycket brottning o så. Till slut satt Ella bara på gården medena tassen ivädret. Hon kunde gå när jag lockade på henne...men efter en stund kunde hon inte städja på ena benet. Hon hoppade på3 ben. Hon lade sig o vägrade stiga upp....kunde inte ens hålla tassen nere när hon låg....så ont hade hon!!

Rasken såg så fundersam ut och försökte pussa henne men hon hade så ont så han var inte populär.
Jag befarade att hon brutit benet. Men jag hade kvar smärtstillande som hon fick när hon opererades i höstas, och på kvällen kunde hon stödja på benet. Idag på morgonen halatde hon något och nu ikväll haltar hon bara lite. Detvar nog bara en rejäl stukning....! Jag hann se pengarna flyga iväg...ifall det skullevaritbrutet.

Nä...nu slutsnackat om hundar! Jag har precis laddat hem ett avsnitt av....ja, nivet vad!!

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Anki

Stackars Ella, så går det när man ska vara fin o ha klackeskor när fästmannen är på besök =)

2007-05-08 @ 08:21:43
URL: http://anki.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker