När jag blir stor..

...ska jag ha fru, hundar o katter! OCH en bondgård. Där ska frun jobba!!

Detta är Willes mål när han blir stor! :-D

Men det värsta av allt!!

När frun jobbar ska han ligga i soffan o titta på TV och dricka pllsner!!

Oj oj....vilken bild han har av vad pappor/män gör!!!
Jag måste genast få honom på andra tankar!! :-D


En dag under jullovet låg Wille i soffan o kollade på Disney. Man såg på honom att han verkligen funderade på nåt speciellt!

Då säger han:
Jag ska nog inte bli b*g!!
Hrmmm.....jaha säger jag!! Janne håller på och bryter ihop!!
Vad är det då, frågar jag!!

Nåmen Mamma (upprört)!!!
Det är ju två pojkar som älskar varann....!!

Det var lite av en liten pojkes funderingar! :-D

Idag har det varit jobb....riktigt jobbigt var det! Hade noll arbetslust!

Har så mycket att göra här hemma! Har börjat o riva tapeterna i Willes rum....så vi snart kommer igång med tapetsering av rummet så Wille kan flytta in dit!

Janne har spacklat "gamla" hallen...så där kan man i princip börja tapetsera....måstebara slipas lite!

Kakel o klinker är nu äntligen beställt till badrummet o bastun! :-D

Nya toaletten kan mest troligt tas i bruk nästa helg....om allt går som det ska!

Väntar på nya TV möbeln så man kan börja planera o inreda vardgasrummet. Har fått två jättefina tavlor av Mommo! En är alldeles nyskapad....just för mitt "nya" vardagsrum! :-D

Väntar FORTFARANDE tills det blir 10 februari....så jag får mina hatthyllor o kan fara o inhandla 2-3 garderober till hallen!!

Jaaa...det är så mycket jag VILL....och framför allt VILL ska bli färdigt! Men men...det löser sig nog i slutändan ändå.....måste ha tålamod! :-D

Nå niin.....ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Annika

Nå nu...ska det nog funka!!
Publicera inlägget på nytt!

2007-01-30 @ 09:48:00
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: Vivi

He he he, riktigt blivande matcho tornedaling =)
Kan tro att far i huset mår!
De är för härliga de små å deras funderingar.

2007-01-30 @ 10:22:15
URL: http://vivis.blogg.se
Postat av: Sussi

B*G!!

Viktor har inte lärt sig ordet ens... Vet nog inte att sådant existerar tror jag...!

Vilken kväll vill du ha tantbesök!??
;)
Kram!

2007-01-30 @ 13:08:28
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Anonym

Sussi, jag tror, att Viktor har INGEN STOREBROR....

2007-01-30 @ 18:26:13
Postat av: elli

Vet du, jag har skrivit ner skojiga saker som mina barn sagt då dom vart små och det är så kul att läsa det.

2007-01-30 @ 18:50:34
Postat av: Emma

vilka härliga kommentarer och funderingar han har :-)

2007-01-30 @ 20:43:40
Postat av: Nina

ha, ha vad det är härligt att höra barns funderingar !!!

2007-01-31 @ 08:26:31
URL: http://anin.blogg.se
Postat av: Sussi

Irene; Nä d är väl tur :D - annat blir d m Filip :(
Tänk vad han kommer att lära sig dumheter...

2007-01-31 @ 11:46:34
URL: http://sussibussi.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker