Påsklovet fortsätter..

Då har påsken varit och farit. På långfredan åkte vi till Keräs och sov över en natt där. Faster, Ester, Per och Anneli med barn var oxå där.
Lugna gatan var det. Jag o Fammo gick med Ella på långpromenad på stormyren. Härligt var det, men blåsigt. På lördag morgon drog jag och Eva iväg på shoppingtur till stan. Var in på handelsporten och fyndade vinterkläder till nästa vinter. Det stod 30 % rabatt...men då kom Jonas och sa att om vi hittade något bra som passar så är det 50 % rabatt!! :-D
Köpte täckjacka och täckbyxor åt Wille där ordinarie pris var 1700 spänn!!!
Täckjacka åt Mattias. Dessutom ett par byxor och en tröja åt Matti och byxor åt Wille.
ALLT detta gick på 895 spänn!! Det kallar jag fynd!! :-D

Sen strosade vi runt på rusta, catalog, jysk, villiage, hemtex och slutligen på Ikea. Mycket folk i farten, men ortoligt nog inga köer på Ikea!

När vi anlände åter till Keräs packade vi ihop och åkte hem till byn igen! Grannarna kom över på middag på kvällen. Men inte vilken middag somhelst. JAG behövde inte göra nåt. De hade all mat med sig. Jättegod älgköttgryta som Carre hade gjort. Helens syster/Carina, Mamma och mammans sambo har tillbringat påskhelgen här i norr.
Jättegott och jättetrevligt hade vi!!

Sen har vi mest tagit det lugnt, varit ut o grillat m.m. Igår var ju en strålande dag!! Vi var ett helt gäng som gick ut till fiskarholmen och grillade och myste!! :-)

Idah har jag inte gjort något vettigt alls. Kört tvättmaskinen är väl det enda vettiga jag gjort. Emelie ringde på morgonen och villekomma o leka. Wille blev så glad.När Emelie åkt hem hade ju inte Wille lekt färdigt så då ringde han till Viktor. Det är grabbarna grus som gillar att vara ute. Dom var ute iett par timmar och sen kom de in och spelade lite på datorn. När Nicke kom för att hämta Viktor hakade Wille på och där är han just nu!! Ska skicka Janne och hämta honom strax!!

Jag själv ska ge mig iväg ikväll!! Tror det vankas mockarutor någonstans!! :-D

Är så sällan alldeles själv på ranten så jag ska passa på när Wille har gått o lagt sig!!

Nå niin...en liten summering av påsk som varit och farit!!


Orkar inte korrigera eventuella mellanslag som saknas, men hoppas ni kan läsa ändå!!

Kommentarer
Postat av: anna

det kallar jag att njuta av sin ledighet! -härligt, fortsätt så :)

2007-04-10 @ 19:19:46
URL: http://www.mammut.webblogg.se
Postat av: Ulle

Vilken toppenhelg!

2007-04-10 @ 19:58:23
URL: http://ulljo.webblogg.se
Postat av: Ulle

Vilken toppenhelg!

2007-04-10 @ 20:02:07
URL: http://ulljo.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker