Schhhhhhh!!!!

hej alla! jag skriver med smått, för jag bloggar i smyg!! vi har nya direktioner här på jobbet!!!

HA HA HA HA!!! Och det skiiiiter jag i!!!!!!


Dom får väl ge mig sparken om de vill klaga, jag bloggar FAKTISKT om jag vill, så det så!!! :-D

Har faktiskt inte haft möjlighet att skriva inlägg på ett tag nu. Hemma är datorn så gott som aldrig ledig. Och här på jobbet har jag ju knappt varit alls, förra veckan!

Jag var ju på minisemester till Umeå. Jag säger då: Fy faaan, vad jobbigt och åka buss!!
När jag kom fram till Umeå så hade jag så jäkla ont i svanskotan, jag visste inte hur jag skulle gå, stå, ligga eller sitta!!! Men det gick över ganska snabbt iaf!

Checkade in på hotellet direkt jag kom dit. Kollade in rummet som var jättefint. Och sen gick jag och käkade middag i restaurangen. Men fy vad tråkigt och äta ensam. Det tog typ 7 minuter så var jag klar!

Gick upp på rummet och la mig o titta på TV, och höll på att somna klockan 19!!!! Nej nej, skärpning! Inte somna! Så jag gick ut och kollade läget, som tog typ 8 minuter!! Men jag blev pigg iaf!!!

Nåja, natten gick som förväntat. Kunde inte sova!! Vaknade titt som tätt. Vaknade på morgonen, duschade och gick ner och käka frukost. Som tog kanske 12 minuter!!! God frukost var det!!!

Checkade ut och sprang nästan till sjukhuset (inte för att det var långt), panik och försöka hitta till rätt avdelning! Lyckades inte hitta rätt hiss, sprang 7 tr upp till ögonmottagningen! Puh!! Det var jättejobbigt!

Där blev jag väl mottagen av en sköterska och doktor som gjort diverse mätningar av ögonen. Var där i ca 3 timmar! Men sen tar det några veckor innan man får veta nåt. En massa diagram som ska analyseras m.m.!!

Ut och spana efter en bussturlista, hittade givetvis inte nån. Klockan var halv 12, och jag visste att det går en buss 14,30.
Men hittade en liten typ busstation, frågade där när nästa buss går till Haparanda. Hade väldigt tur, för det gick en buss 12,15. Så istället för att vara hemma efter klockan 22, var jag hemma vid 19 istället!
Käkade lite och stupade sen i säng!!! Sov nästan 12 timmar!!



Annars har helgen varit helt ok, har bara varit. Åkt runt och hälsat på. Varit på jätteroligt 10 års kalas i badhuset! Barnen hade sååååå roligt!!!

På kvällen kom Kajsa, Lydia och Kasper förbi.

Jag och Kajsa har planerat in en "sustra träff" den 9/6 hos mig! Och ni som känner er träffade som "sustrar" är jättevälkomna! Så ni kan boka in den fredan iaf! Mer info om detta kommer senare!

Ha det bra!!!!





Kommentarer
Postat av: Sussi

Vilken rolig helg ni har haft! Här har vi bara umgåtts m släkten... Hur hade Hadde haft d på 40års kalaset!?

2006-05-29 @ 17:27:12
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Sussi

OCH - inte för att jag är me i eran "sekt" =D, men jag tänkte kika in ändå =O!!

2006-05-29 @ 18:51:18
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Anna-Lena

Inge vidare att åka nånstans själv inte..

2006-05-29 @ 19:04:39
URL: http://annalena.webblogg.se
Postat av: Anki

Jag tror vi har syförening just den dan...Ska kolla...

2006-05-29 @ 20:40:37
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Sara

haha, hon log faktiskt åt min konst, så tror nästan jag fick VG på det ;D vad är det för problem du har med ögonen?

2006-05-29 @ 21:41:46
Postat av: Kajsa

Är i valet oh kvalet, vi måste dra ett söstra snack!

2006-05-29 @ 22:38:07
Postat av: eira

Visst är de skit-tråkigt att sitta själv o äta?? Känns som att man måste få det fort bort-gjort... mkt roligare m sällskap!

2006-05-30 @ 12:32:48
Postat av: elli

Vilken underbar skildring av din minisemester. Kul läsning!!!! Tyvärr kan inte din söster från fräkinsaari komma den aktuella dagen för vi har studentfest hos oss. Sara tar studenten. Och Granviks Kajsa kan inte heller komma på eran gemensamma fest för hon är inbokad den kvällen hos oss. Hon är väldigt disträ min syster som glömmer sånt. Hm!!!

2006-05-30 @ 20:05:30
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Annika

Jooo, vi har redan kommit på det! :-)
Men nya planer är på gång!

2006-05-30 @ 20:40:52
Postat av: Anonym

ursäkta men vilka räkans som sustrar ?

2006-05-31 @ 18:26:36
Postat av: Lotta

klart du måste få blogga på jobbet, annars uppdaterar du dej juh aldrig.. :)

2006-06-01 @ 10:57:59
URL: http://lottis.webblogg.se
Postat av: Susann

Tycker mycket om det du skrivit! Skojigt att se lite prima grejer och inte endast det generella sakerna som man kan läsa om hela tiden. ;)

2010-09-27 @ 12:20:28
URL: http://royalorchidholidays.se/hotell/krabi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker