Usch vad less jag är.....

.........för tillfället! Man får ibland såna dagar som bara känns som pest. Idag är just en sån dag!

Tänkte jag skulle sammanställa det som jag skrev sist, men nu kommer jag inte ihåg vad det var jag skrev! :-)

 På tal om magsjuka. Jag är livrädd för att få den hemska sjukan. Jag har ända sen jag var liten varit drabbad av det. Kunde ha det flera ggr per år och VARJE år. Jag tycker det är sååå hemskt att ha det, dessutom så har just jag inte bara en väg....det kommer alltid båda vägarna! :-(
Genom åren har man testat alla tips som finns mot magsjuka....det har varit nån äcklig "drink" med bl a potatismjöl och hel vitpeppar! Men det har ej funkat på mig!

För några år sen, Wille var kanske 1 år, så åkte jag på magsjuka. Vid det tillfället ringde Jannes syster Sonja. Och då säger hon till mig att man ska ju äta blodapelsiner, det finns någon speciell enzym eller nåt i blodapelsiner som är bra mot magsjuka. Ju mer jag tänkte på det så kom jag faktiskt på att när jag var liten och hade magsjuka så köpte Mommo alltid RIO (blodapelsindricka).

Så sen den dagen laddar jag alltid upp med Blodapelsiner, när nu dessa finns att få tag på i affären. Och jag har inte haft magsjuka sen dess, och det är nu ca 5 år sedan!! TA I TRÄ!!!!!!!
Men jag tror sååå mycket på detta.....så det är kanske därför jag inte haft magsjuka! :-)
Varje kväll efter middan har jag, Wille o Matti fruktstund och äter eller pressar blodapelsin. Ingen av oss har än haft sjukan!!!

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om magsjuka......jag har verkligen fobi för magsjuka. Förr räckte det nästan med att någon nämde magsjuka, så fick jag det!

Nä, nu ska jag inte haka upp mig på det!!

Ha en fortsatt trevlig dag!!

Kommentarer
Postat av: Monica

Jag haller din storasyster under uppsikt! Man vet aldrig vad hon kan hitta pa! Just nu sover hon i alla fall. Vi bor i olika huskroppar sa det ar inte sa latt alla ganger utan man far anvanda fantasin i bland. Ha det bra!
Karibiska halsningar aven pa denna sida. Man vill ju att ni skall vara avundsjuka.

2006-03-08 @ 14:15:18
Postat av: Kajsa

Jag har åxå ångestfobi om magsjukan...men tänk att inte ni har fått den och Kasper blev smittad när han var EN dag på dagis...och det där barnet spydde som en gris... Grejen är ju den att Kasper inte tål apelsiner! Den gick fort över åxå, Kasper fick ju feber men ändå, jag var lite småsjuk i en dag ungefär...Jag brukar börja må illa om jag pratar med nån som har magsjuka, du vet som när nån berättar om hårlöss och det börjar klia. Vi ska nog inte träffas denna vecka eftersom Jesper mår illa just nu och Pontus gör det inte förrän han ska gå och sova...han fejkar för han vill ligga i bäddsoffan och sappa på alla kanaler nu när vi har boxer...

2006-03-08 @ 19:00:49
Postat av: Kajsa

Föresten, hur gick det på vv i går?

2006-03-08 @ 19:35:59
Postat av: Annika

Nej, jag har ingen lust att träffa er just nu! :-D
Annars hade det varit jättetrevligt, men inte med min fobi! Jag fick ju väldans ont i magen efter att jag hämtade Wille den dagen det hade varit spykalas....men det var bara fobin som spökade.
+-0 blev det på VV.

2006-03-08 @ 22:05:57
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: eira

Åh, hoppas ni slipper magsjuka - det är inte kul!!!

2006-03-09 @ 06:56:15
Postat av: eira

....och idag har jag köpt blodapelsiner. Milla spydde förra natten X antal ggr. Inte kul. Och jag vägrar bli sjuk!!

2006-03-09 @ 15:42:49
Postat av: elli

Nä jag vill då inte heller ha magskuka nu innan vi ska åka och jag vill inte att flickorna ska få det då vi är borta. Sen spelar det mej ingen roll då vi kommer hem. Det finns värre saker än magsjuka. Migrän bl.a

2006-03-09 @ 18:37:58
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: eira

SANT!! Migrän är nog hemskast!! Där hjälper inte nån blodapelsin till...

2006-03-09 @ 19:20:21
Postat av: Kajsa

Nu Annika måste du uppdatera dej lite, vi åker ju i morgon och jag vill veta vad du fått för presenter....

2006-03-10 @ 15:21:11
Postat av: aegnes

grattis på dagen!

2006-03-10 @ 15:30:33
Postat av: Sussi

Hej Annika, d var kul å läsa din dagbok :D!! Har du bott i Boden???

2006-03-10 @ 20:27:14
Postat av: Mia

Karin köper oxå Rio när de går magsjuka.....

2006-03-10 @ 21:13:36
URL: http://repos.blogg.se
Postat av: elli

Din yngste son låg på soffan och mådde dålit då jag for hem igår. Jag frågade han om han mådde illa, nej inte så sa han. Nu undrar ju jag om han blev sjuk och om du i så fall har slarvat med r10 och blodapelsinerna???

2006-03-11 @ 08:24:44
URL: http://elli.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker