Måste väl passa på!

Nu när datorn är ledig för en gångs skull så måste jag väl passa på och uppdatera lite.

Ja, vad har hänt egentligen....inte mycket...eller jooo ganska mycket!:-D

Har försökt pressa i detta kyliga väder! Jajjamän...jag har legat platt på marken (så gott som det går) och pressat mellan molnen! Inte för att det syns nåt...men man kan ju inbilla sig iaf att man blivit brun!
Det har även varit mycket rantande, och massor med pengar har det gått!! :-(

Onsdag kväll blev Janne så sugen på att hälsa på hos Granviks (Granne Janvik, som Wille har fått till det). Men "Janvikarna" var på väg till Luppio, och efter stort övertalande (tack Kajsa) så fick vi även med oss Hadde! Det är några år sen sist jag var dit....det var väl på nån skolresa för 20-25 år sen man var dit sist!
Wille hittade Tomtens grillplats, och det ska han minsann berätta för Tomten när han kommer till Jul! (Anki, du kan ju förvarna Tomten, om det blir han detta år)

Igår var vi o hälsade på Sussi med familj i deras stuga! MEN vilket ställe....helt underbart!! :-D
När vi kom hem drog Janne o Wille iväg med Stockholmarna o Göteborgaren med båten o fiska! Wille fick 3 aborrar, men generös som han är så behöll han endast en. De andra två fick Kalle ta med sig så han oxå skulle få röka sig några fiskar!
Medans grabbarna var o fiska tog jag o Ella en cykeltur till Pahahaara! För att varna björnarna att jag kom sjöng jag lite Tomas Ledin och Cornelis låtar! :-D
Men till slut tog fantasin slut och jag visste inte vad jag skulle sjunga...så jag slog på min Mobil och spelade bl a Lordi åt dom!

Imorse har jag klivit upp halv sju (precis som ALLA andra mornar)!! Konstaterade att det har varit 3,5 grader varmt i natt!!!!!!!!! Huvva, nästan frost!
Tänkte lägga mig o pressa idag oxå!!! :-)
På kvällen ska jag o tvaga mig inför bröllopet som vi ska gå på imorrn! Ska o bada bastu med Bruden o brudtärnan!!!
Imorgon kommer det även (förhoppningsvis) före och efter bilder på mig o Anki!! Vi ska ju bli sminkade och fixade av en proffessionell!!!

Nä, nu ska jag gå och dra på mig bikinin!! Gör ni andra oxå det....man ska ju pressa på sommaren!!!

Hej svejs!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ja nog blir det pressning idag!!!!Du har ju faktiskt åxå blivit brun!!! Tänkte först sätta in en bild på Hadde och cocacolan...

2006-07-21 @ 09:18:53
Postat av: joannah

Om du vill ha rktig värme så kom och sätt dig på dagis bakgård, svinhett knappt så man orkar vara ute...

2006-07-21 @ 09:30:52
Postat av: Anna-Lena

Ja, du har ju hunnit med både de ena och de andra:)

2006-07-21 @ 10:16:44
Postat av: Anki

Påminn mig till jul:-D
2 hopplösa fall ska bli sminkade. Hahaha
Hon tar väl trollspöet o simsalabim.....så blev det 2 prinsessor eller 2 fula grodor med vårtor:-)

2006-07-21 @ 10:27:10
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Sussi

Å va skoj att få se er upp-piffade sen! Hade jag vetat att du for ensam till Paha m Ella så hade jag följt me - höjta till nästa gång om du vill ha sällskap! Tack för igår - jättekul att ni kom!! Blir lite långtråkigt ibland - även om d är skönt m lugnet på landet :)...

2006-07-21 @ 11:12:29
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: Ulle

Idag var det ju lite värme iaf. Brrr,,,så kallt de varit de senaste dagarna. Va kul att bli sminkad av ett proffs =)

2006-07-21 @ 15:58:19
URL: http://lulle.webblogg.se/
Postat av: anna

är som du -pressar i solen!, trots att jag fryser så jag huttrar, men är D sommar så är D!!!

2006-07-21 @ 18:21:10
Postat av: Linda

är för kallt för att pressa:)

2006-07-21 @ 19:08:50
URL: http://mysmamma.webblogg.se
Postat av: eira

Åh vad kul m bröllop - bilder vill vi se på dom uppstajlade systrarna sen!

2006-07-21 @ 21:40:30
URL: http://hilldur.blogg.se/
Postat av: Sussi

Hoppas det blir ett trevligt bröllop - ät för mig me :)! Vi ses till veckan - åker imorrn fm. Kram!

2006-07-21 @ 23:00:57
URL: http://sussibussi.webblogg.se
Postat av: elli

Vad fina ni blev efter sminknngen och fina kläder hade ni. Du hade kläder i mina färger och jag noterade halsbandet!!!! Så nu är det du som är näste brud!!! Kul!!!

2006-07-23 @ 14:30:15
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: elli

Såg i NSD om bröllopet ni var på. Kan du inte berätta mer om det?

2006-07-24 @ 08:41:18
URL: http://elli.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker