Äntligen fredag....

Det har varit en ganska kämpig vecka. Många som är sjuka här på jobbet, dessutom har jag varit ensam här på vår avdelning. Det har ju inte varit stressigt precis, men det blir ju så tråkigt! Fast idag var min kollega tillbaka, så då har jag haft sällskap iaf. Så det var kul.

Annars har det väl inte hänt så mycket. Stormen som man var såå förberedd på kom ju aldrig. Som tur var.

Igår började jag lite med "inför helgstädningen". Frågade Wille om han ville hjälpa mig. Först var han inte så sugen på det, men sen kom han ju på att man kan få lön för det. Han frågade om han får lön när han hjälper mig. Givetvis sa jag. Han har sett något speciellt på Jala som han vill ha, så han har bestämt sig för att "tjäna" pengar till det.

Men det var ju sååå många bra program på Bolibompa som han ville se. Efter "Bolin" skulle han hjälpa mig. Jag hann skura toaletten så länge. Efter varje program frågade jag om han skulle börja, men han skulle bara se färdigt! Nå, när "Bolin" var slut så var ju klockan redan sju. Sa att nu är dags att förbereda för natten, och DÅ kom krokodiltårarna - Jag skulle ju hjälpa dig och städa!!!!!!

Försökte förklara att vi kan städa på Fredag, men han hade ju bestämt sig. Men då! Började ju bästa programmet (vet ej vad det heter)!!! Det handlar om motorsport med "Myror i brallan Jonas". Krokodiltårarna försvann, och så säger Wille. - Kan vi inte städa på fredag istället!!

Så idag när jag kommer hem ska vi avsluta vår helgstädning. Så får vi vara leeeediga hela helgen, slipper tänka på städning. Åhhh vad skönt!!!

Nä, nu ringer det en kund som verkar ha bulle fast i halsen!!! Ska försöka förstå vad han säger!!!

Trevlig Helg!

Kommentarer
Postat av: aegnes

blev det nån städhjälp av wille eller hade han en massa "jag ska bara" igen? jag har en dotter som är sjutton år och hon är sån ännu!

2006-01-14 @ 06:45:02
Postat av: storasyster

Detta var den roligaste skrivelsen på länge som jag läst! Stackars Wille som skulle båda städa och "bara kolla färdigt" hahaha, jag hoppas han fick förtjäna en slant i går! Janne kom hem i går från Sthlm så nu är allt som det ska igen...

2006-01-14 @ 09:01:05
Postat av: elli

Är det du Kajsa som e storasyster eller? Hur låter det då nån har en bulle i halsen? Det vill jag höra på måndag då du för Ville. Trevlig helg!!

2006-01-14 @ 16:12:10
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Anki

Hoppas han tjänar mycke pengar på städningen så han slipper hjälpa dig så ofta=)

2006-01-14 @ 18:07:58
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Det är jag som skrev storasyster...hade just vart på lillebrors sida...

2006-01-16 @ 13:05:38
URL: http://kajsa.webblogg.se
Postat av: Annika

Jamen, du är ju min storasyster oxå!! Jag har ju många storasystrar nu!!!

2006-01-16 @ 17:58:30
URL: http://annkicka.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker