Mördar Lördag!

Idag har jag mördat....alltså kvalster. En alldeles utmärkt dag för att mörda. Äntligen fick jag det gjort!
Ska bli såååå skönt och lägga sig ikväll i kalla sängkläder!

Igår var jag o Kajsa till Luleå. Jag tog med mig Kajsa som chaufför.

Som de flesta vet så har jag väldigt dålig syn i höger öga. Det började som en liten fläck år 2000, som sen täcker så gott som hela synfältet idag. I måndags när jag kom till jobbet så såg jag så dåligt, var precis som när jag håller på och få migrän. Men jag fick aldrig huvudvärken. Tänkte inte så mycket på det. Men på Tisdag morgon när jag skulle läsa Happisbladet så såg jag så dåligt än oxå. Och när jag började kolla varför jag ser så dåligt så upptäckte jag att jag har fått en fläck i vänster öga oxå. Tänkte att jag avvaktar en vecka för att se om det försvinner. Men ju mer jag tänkte så blev jag lite orolig. På torsdag ringde jag till ögonmottagningen i Sunderbyn, och de bad mig komma på Fredag. Eftersom de alltid sätter droppar för att förstora puppillen fick jag med mig Kajsa som chaffis.

Efter att ha suttit i "parabolen" (som jag kallar det), där de kollar synfältet, visade det sig att fläcken täcker ganska mycket av mitt synfält. Men det syns inga förändringar i ögat eller i synnerven. Så på måndag måste jag tillbaka och göra en magnetröntgen och fotografera ögat. Magnetröntgen har jag gjort två ggr pga högra ögat, fast då har de ej funnit något speciellt. Men eftersom jag hörde av mig så pass snabbt denna gång så vill de göra en magnetröntgen för att kolla alla kärl i huvudet och kring ögat.

Nå, efter flera timmar i Sunderbyn bar det iväg för att shoppa. Som ni redan kanske läst så fynda vi VV pizzor + en massa annat bra att ha. Vi fyndade på Willys och ÖB. Vi var även in HM, men där var det bara Kajsa som fyndade.

Kajsa - Janne visste inte än om han har möjlighet att köra på måndag. Men det kanske ordnar sig ändå, hoppas jag.

Häv ö najs ivning!

Kommentarer
Postat av: aegnes

huj va tråkigt med dina ögon. hoppas att et inte är nåt allvarligt och bestående.sitter hema ensam med hunden och mmmyyyseer. har skjutsat gubbarna till skogsbrynet på bastu och karaoke, jag for inte med p g a katterna.

2006-02-04 @ 18:13:58
Postat av: joannah

Hoppas det går bra på måndag, du får väl ta med mamma som sällskap och chaufför igen (fast det kan gå liite sakta=)

2006-02-04 @ 18:49:58
URL: http://joannah.webblogg.se
Postat av: elli

Vad jobbigt när ögonen börjAR KRÅNGLA. mINNS NÄR JAG VÄNTADE ALIN SÅ FICK JAG HORNhinneinflammation så det blev akutresa till Boden. Inge kul, men det var ju övergående. Hoppas att det i ditt fall också är övergående. Bokstäverna hoppar som du märker. Kram

2006-02-04 @ 18:53:00
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: häxan1

Jag har bara STOR SORG I MITT HJÄRTA.
Vi får hålla tummarna, att det skulle gå TILLBAKA.

2006-02-04 @ 19:37:22
Postat av: kajsa

Självklart kommer jag med om du vill, du är min vän hårt inne i mitt hjärta!!! Fast det vet du nog vid detta laget!!!

2006-02-04 @ 21:19:18
Postat av: eira

Men då! Jag hade ingen aning om att du har problems m ögat!! Bra att dom kollar upp det ordentligt nu! Håller tummarna på att det bara är nåt gammalt skräp! *ler*

2006-02-04 @ 21:40:48
Postat av: Annika

Usch, vad ni låter dramatiska!! Jag är inte själv så speciellt orolig! Jag kommer ju liksom inte att dö!!! :-D

2006-02-04 @ 22:14:20
URL: http://annkicka.webblogg.se
Postat av: Anki

Ja hoppas verkligen att det går bort. Det räcker väl att du ser dåligt med ett öga. Lycka till imorgon. Vi håller tummarna.

2006-02-05 @ 11:15:55
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: Nina

Fy vad trist! hoppas allt går bra idag.

Jag håller alla tummar och tår idag.

2006-02-06 @ 07:52:53
Postat av: Nina

Skrev nyss...men inlägget försvann, jag provar igen.

Man skall vara rädd om sina ögon, man får bara ett par. LYcka till och jag håller mina tummar så hårt att de vitnar idag. Hoppas verkligen att allt går bra!!!

2006-02-06 @ 07:56:21
Postat av: elli

Hoppas din dag i dag blev en bra och positiv dag. Jag har tänkt på dej hela dan. Kunde inte börja säja nåt i morse då du förde Wille. Kram

2006-02-06 @ 18:26:55
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: kajsa

Har du inte mördat klart ännu?

2006-02-08 @ 10:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker