Hur jag städar toaletten....

Här kommer en kort beskrivning på hur jag städar toaletten! Pressen kommer visst nästa gång jag städar och fotograferar, så då får ni se hur det ser ut.

Fast, jag tror att de flesta städar toaletten precis som jag.

Nå, iaf! Det börjar med att man ser vääääldigt sexig ut för detta speciella tillfälle. T-shirt o långkallingar brukar vara standarden. Långkallingarna uppdragna till knäna, så de lurviga oxå får luftas lite.

Sen är det bara o sätta igång! Börjar med att spruta toarent i toaletten, så det får verka en stund. Man tar duschslangen och spolar vatten över heeela toaletten. Sen åker grovsvampen fram, denna dränks med någon typ av rengöringsmedel. För min del ska det lukta gott om medlet. Sen sätter man igång med att skrubba, skrubba, skrubba.....mer rengöringsmedel....skrubba ännu mer. Jag brukar börja med handfatet, går över till toalett stolen....skrubba o skrubba.....glömde skriva att i början tar jag allt som är löst och tål vatten och lägger det i duschdelen. Efter toalettstolen går jag över till dessa lösa delar.....skrubba o skrubba....mer rengöringmedel......sen går jag över till golvet, och skrubbar o skrubbar....mer rengöringsmedel. Väggarna i duschdelen brukar jag ta med en grov mattborste, men väggarna kan jag tyvärr inte ta så ofta. Risken är de går sönder, vi har ju inte speciellt modernt i vår toalett!!! Som avslutning tar jag med svampen och rengör avloppet i duschen. Sen går jag på toalettstolen och rengör den med toaborsten! Efter allt skrubbande så tar jag duschslangen och spolar allt jag rengjort. Tar fram skrapan, skrapar bort vatten och skit och spolar mer vatten. Detta får man göra ett antal ggr, så man får bort skiten!
Majoriteten är grabbar i vårt hus, och de flesta vet nog hur det är med pojkar på dass!! :-)

Om jag säger som så, när jag städar dasset så är jag ganska slösaktig. Svamp och regöringsmedel slösar jag aldrig med. Så jävlar dyra är inte dessa!

Nu har ni fått en lägesrapport i toalettstädning!

Hej svejs!!

Kommentarer
Postat av: eira

Tusen tack för den beskrivningen - nu väntar vi på bilderna också! *ler stort*

2006-02-12 @ 20:48:15
Postat av: joannah

det där måste man nästan prova, får bli i lägenheten i peters toalett får man inte använda för mycket vatten och skum...för det tycker han inte om...

2006-02-12 @ 20:49:34
URL: http://joannah.webblogg.se
Postat av: elli

Ja nu väntar vi bara på bilderna.

2006-02-13 @ 20:24:17
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Anki

Kan man inte få en demonstration istället? Alltså hemma hos oss

2006-02-13 @ 21:41:32
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: joannah

smart anki, jag tar nog också en demonstration, jag förstod inte riktigt hur du menade =)

2006-02-14 @ 08:53:54
URL: http://joannah.webblogg.se
Postat av: kajsa

Å snart blir det bildvisning...

2006-02-14 @ 21:26:07
Postat av: Nina

Jag förstod precis...jag kör samma modell ofta, till och med samma klädstil !!!
Enda problemet är att gubben tycker att det är någon måtta med hur mycet jag duschar och skrubbar, han menar att det blit vatten sakda av allt nedhblötande, men jag tycker att vaddå....en toalett skall ju vara byggd så att det tål vatten.

2006-02-15 @ 08:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker