Hej...Pettsson här...!

Äntligen får jag skriva av mig lite! Moster är här och hjälper mig och samtidigt umgås lite med mig! Jag är ju såååå fruktansvärt ensam! Häxan1 har inte ens lämnat några användaruppgifter till mig...så jag har ej kunnat uppdatera Bloggen här i min ensamhet!

Det är ju tur att jag har moster som min sekreterare, då blir ganska rättstavat när hon tar diktamen av mig!
Men det blir nog inte lika roligt!

Ja, vad har hänt den här veckan i ensamheten......................inte mycket, kan jag säga. Farbror Folke tittar in då och då och ger mig lite mat, och tömmer kattlådan! Jag tror att han brukar svära åt mig ibland, när det har rååååkat hamna lite sand utanför lådan eller om jag har försökt roa mig med mattorna m.m. Men vaddå! Och, vad gör det om sanden hamnar utanför.....det kan ju jag inte rå för.....om kanterna på lådan inte håller sanden innanför, jag måste ju för tusan täcka skiten!!!!

Men jag är ändå sååå väldigt tacksam för de besöken jag får av Folke! Janne, brukar ju också komma förbi nästan varje kväll! Han gör vedar eller nåt sånt i källaren, eller kanske han eldar....vad vet jag! Jag brukar vara där och hjälpa till....men Janne verkar bli lite irriterad när jag ska hjälpa till med elden. jag måste faktiskt stå nära och se om det brinner bra!!!! Nån måste ju hålla koll på det!! Sen är han ju "algerisk" eller vad det nu heter så han ingen lust att gosa med mig. Jag har ju inte bita nån på länge....men den där gubben blir ju bara sur! Fan, han har ingen humor!

Nä nu tror jag att jag ska göra ett besök där ute på gården. Kolla lääääget lite grann!!

Ha det bra allihopa! Hoppas ni hör ifrån mig snart igen........

Kommentarer
Postat av: Anki

Hej Pettson. Folke var o handlade idag, han sa att du städar hela dagarna. Dammar mattor osv. Och att du väntar på husse o matte. När tusan tänker de komma hem? De glömde visst i all resfeber o berätta åt dig att de åkt till taljand 1 månad. Dålig stil tycker jag... Bit dem när de kommer hem. Rejält bett i anklarna=)

2006-02-24 @ 19:21:26
URL: http://anki.webblogg.se
Postat av: elli

Men så trevligt att se att du lever och verkar ha hälsan. Stå på dej när Janne kommer och eldar, för det är ju faktiskt din plikt som husets herre att se så att det brinner i pannan, så det så!!!

2006-02-25 @ 09:18:07
URL: http://elli.webblogg.se
Postat av: Kajsa

Heja Petsson!

2006-02-25 @ 19:14:14
Postat av: Nina

Vad härligt att se att du Pettson trots allt har det hyfsat bra där hos dig när matte och husse smitit iväg utan dig.
Nästan att du skúlle ha behövt få komma hit och bo hos de två kattgrannarna du har som brukar spana på dig vi fönstrena, när du är ute.

2006-02-26 @ 20:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
eXTReMe Tracker